سپاه از بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم خبرداد حماس: از خواسته‌های اساسی خود کوتاه نخواهیم آمد | هیات حماس به قاهره می رود لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران نخست وزیر سابق اسرائیل: ما از جنگ غزه پیروز خارج نخواهیم شد «یحیی سنوار» با رهبران گروه‌های فلسطینی در خارج در تماس است اعتراض رژیم صهیونیستی به سفر رئیس سیا به قاهره واکنش اسرائیل به تصمیم ترکیه برای تعلیق مبادلات تجاری رئیس سیا وارد قاهره شد حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه گوترش: از شمار زیاد خبرنگاران کشته شده در غزه شوکه و وحشت زده‌ام تحریم‌های جدید انگلیس علیه شهرک‌نشینان اسرائیلی تعلیق مبادلات تجاری ۹.۵ میلیارد دلاری ترکیه با اسرائیل تمجید گروه‌های مقاومت فلسطین از مردم و نیروهای مسلح یمن پنتاگون پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند تجهیزات جاسوسی صهیونیست‌ها در تیررس حزب‌الله لبنان راهپیمایی میلیونی مردم یمن در حمایت از غزه + فیلم و تصاویر (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه نیویورک یمن از آغاز مرحله چهارم تشدید عملیات علیه اسرائیل خبر داد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) واکنش وزیر امور خارجه به سرکوب دانشجویان معترض آمریکایی سفیر فلسطین در مقر سازمان ملل در وین: دیگر در جلسات گزارشی از غزه ارائه نمی‌دهم
سرخط خبرها

پای ولایت ایستاده‌ایم | پیام حضور مردم در ۹ دی ۱۳۸۸

  • کد خبر: ۹۴۰۵۲
  • ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳
پای ولایت ایستاده‌ایم | پیام حضور مردم در ۹ دی ۱۳۸۸
هفتم و نهم دی‌ماه ۱۳۸۸ ازجمله روز‌های مهمی است که ملت ایران در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت کرده‌اند. درست هشتم دی ۱۳۸۸ یک روز زودتر از بقیه شهر‌های ایران، مردم مشهد در حمایت از آرمان‌های انقلاب اسلامی، دربرابر فتنه‌گران قد علم کرده و حجت را بر آنان تمام کردند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ در این روز هزاران نفر از مردم انقلابی مشهد با حضور در راهپیمایی از مسیر میدان بسیج تا حرم مطهر رضوی، ضمن اعلام برائت از فتنه‌گران، همراهی‌شان را با نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه عمل نیز به نمایش گذاشتند. در این موقعیت حساس مرحوم آیت‌ا... طبسی (ره) نقش مهمی را ایفا کرد. او با حضور در رواق امام خمینی (ره) به ایراد سخنرانی پرداخت و اقدامات فتنه گران را محکوم کرد.

بعد‌ها (۲۰ اسفند ۱۳۹۴) رهبر معظم انقلاب در تحسین این سخنرانی بیان کردند: «ایشان (مرحوم آقای واعظ طبسی) در حساس‌ترین مواقع، جایگاه انقلابی خودش را به‌طور واضحی ظاهر کرد و حفظ کرد و بر آن اصرار ورزید و تصریح کرد. مرحوم آقای طبسی در فتنه۸۸ همه ملاحظات را کنار گذاشت و آمد وسط میدان. رفاقت‌ها و رودربایستی‌ها و مانند این‌ها را کنار گذاشت. مواقع زیادی ما از ایشان این حالت را دیدیم؛ انسان صریح، مؤمن، قاطع. این‌ها آن چیز‌هایی است که در حفظ شخصیت افراد و در تاریخ زندگی افراد می‌ماند. در حساب الهی هم این‌ها باقی است.» در این شماره به بهانه سالروز حماسه نهم دی، نگاهی کوتاه به بیانات حماسی آیت‌ا... واعظ طبسی در آبان ۱۳۸۸ داریم.

دنیا نیازمند امام و رهبری است

در ابتدای این گردهمایی آیت ا... واعظ طبسی از حضور پرشور و حماسه آفرین مردم انقلابی مشهد قدردانی کرد و خطاب به مردم گفت: باید راه را پیدا کنید و عواملی که این حادثه را آفریدند و این زمینه را فراهم کردند یا به‌تعبیری این کودتای نرم و مخملی را دنبال کرده و می‌کنند با ذهنی متمرکز و با نگاهی واقع‌بینانه تحلیل درستی داشته باشید تا بتوانید با ایمان و منطقی استوار راه را دنبال کنید و به دنیای سلطه و استکبار جهانی نشان دهیم که اشتباه بزرگی مرتکب شده‌اند. وی با بیان اینکه دنیای امروز از نداشتن امام و رهبری احساس خلأ می‌کند، اضافه کرد: اگر فقر معنویت اروپا و آمریکا را آزار می‌دهد، اگر فرهنگ مادی غرب دل‌های ملت‌های خودشان را تاریک و سیاه کرده است، به‌دلیل نبود یک امام و رهبر عادل و متکی به خدا، اهل علم و فضایل اخلاقی است.

تهدید‌های پوچ آمریکا

وی تهدیدات نظامی علیه کشورمان را پوچ و بی اساس خواند و بیان کرد: اگر صحبت از حمله نظامی است، ۹۵درصد آن جنگ روانی است. زیرا آنان ملت و جوانان و نوجوانان ما را شناخته‌اند. آیت ا... واعظ طبسی در ادامه بیان کرد: سیاست و تدبیر ما که تدبیر و سیاست رهبری و امام جامعه اسلامی است، امروز بعد از امام هم سیاستی است که دشمن را در جای خود زمین‌گیر کرده است.

وی خاطرنشان کرد: بنده از سن پانزده‌شانزده‌سالگی در مسائل سیاسی و مبارزات حضور داشتم و تا امروز به نظر من حوادثی که پس از رحلت امام راحل (ره) در دوران رهبری، ولی امر جامعه اسلامی اتفاق افتاد، حوادث سیاسی و پیچیده‌ای بود و اگر تدبیر حکیمانه رهبری، توجه و تکیه بر خدا توسط رهبری، روح معنوی حاکم بر ایشان، شجاعت، صراحت لهجه و دشمن را خوار و ناچیز دیدن ایشان نبود، فضای جامعه ما چیز دیگری بود.

نماینده سابق، ولی فقیه در استان خراسان با بیان اینکه اگر پشتوانه مردمی نباشد، امام معصوم هم نمی‌تواند تشکیل حکومت اسلامی دهد، افزود: مشروعیت امام و رهبری با خداست، اما مقبولیت رهبری و تأثیرگذاری او بر فضای جهان با حمایت مردم است. این عزت و عظمت و این امید و دلدادگی نوجوانان و جوانان دنیا به ملت، رهبر و کشور ما رهین تأثیر نقش رهبری است و تردید نکنید که اگر تدبیر رهبری ایجاب کند که برخورد دیگری با این جریانات فکری ناسالم صورت گیرد، قطعا این کار خواهد شد.

وی با بیان اینکه امروز رهبر معظم انقلاب با نگاهی بسیار حکیمانه مسائل را دنبال می‌کنند، افزود: این جریاناتی که در انتخابات و بعد از آن اتفاق افتاد، متکی به یک فرد و دو فرد نبود، بلکه یک جریان فکری و سیاسی کارشده‌ای بود و به ۲ سال قبل از انتخابات برمی‌گشت. متأسفانه عده‌ای با تحلیل غلط نفهمیدند که در خدمت چه گروهی و چه جریانی قرار گرفتند و نمی‌دانند که اتاق‌های فکر بیگانگان آنان را تغذیه فکری می‌کنند. اگر می‌دانستند، ایجاب می‌کرد قبل از این حادثه به آغوش ملت بازگشته و از این حرکات و شعار‌ها ابراز انزجار کنند.

روز سکوت نیست

آیت ا... واعظ طبسی تصریح کرد: چگونه ممکن است یک مسلمان و سیاست‌مدار باتجربه ببیند که گروهی با شعار «جمهوری ایرانی» وارد مبارزه می‌شوند و سکوت کند و چگونه ممکن است همین سیاست‌مدار شعار «مرگ بر اصل ولایت فقیه» را بشنود و تحمل و سکوت کند. دشمن را بشناسیم، دشمن در عین آنکه حقیر است، اما مکار و سیاست‌مدار است و ما نیز باید در برخورد با دشمن با سیاست اسلامی و تدبیری حکمت آمیز وارد شویم.

وی اظهار کرد:باید بدانیم تا مادامی که رهبر ما از حمایت و پشتیبانی مردم برخوردار است، خواهد توانست گره‌های کور را باز کند و دشمن را سر جای خود بنشاند. آیت ا... واعظ طبسی با بیان اینکه امروز کسانی که فکر و روش آن‌ها در جامعه مؤثر است، باید به‌صراحت از دشمن تبری جویند و از دوست حمایت کنند، افزود: اگر من را به‌عنوان برادر قبول دارید، یا اگر به‌عنوان یک دوست قبول دارید، هرچند رابطه دوستی‌مان به هم ریخته، حداقل به‌عنوان یک مشاور خیرخواه به شما می‌گویم اگر امروز نیامدید، دیگر دیر شده است.

امروز به حسین (علیه‌السلام) اهانت شده، به خاندان عصمت و طهارت (ع) اهانت و جسارت کردند، شعائر دینی و مراسم مذهبی ما مورد اهانت قرار گرفته است، امروز به امام جامعه اسلامی به محوریت نظام جمهوری اسلامی اهانت شده، امروز روز سکوت نیست. باید نسبت به این مسئله ابراز انزجار کنید و خود را در کنار رهبر قرار دهید. وی با اشاره به تصاویر پخش شده از تلویزیون، گفت: معتقدم که سران این فتنه قطعا محارب هستند و حکم محارب در دستگاه قضایی ما مشخص شده است و ان‌شاء ا... برخورد مناسب و شایسته و در شان نظام اسلامی و وظیفه اسلامی با آنان انجام خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->